Thursday, December 26, 2013

Simulation Centre for the Practical skills.

Saya ingin bertanya pendapat semua Jururawat senior danJunior pandangan yang terbaik dalam pelaksanaan Simulation Centre ini. Boleh kah ini menjadi kenyataan dan satu pembelajaran yang efektif bagi latihan kejururawatan dan lain lain Paramedik diMalaysia.

3 comments:

  1. Assalamualaikum Prof.. sy adalah pelajar lelaki nursing degree drpd salah sebuah IPTA .. skrg sy msih lg dlm pengajian di tahun 3 dan masih berbaki 1 tahun setengah lg sblm memulakan alam pekerjaan( Insyaallah). Pd pendapat sy, simulation centre ini sgt penting terutamanya kpd mereka yg akan menamatkan alam pengajian, yg baru hendak memulakan kerjaya dan kepada mereka yg baru melepasi post basic. Pertama adalah untuk melatih jati diri. kdg2 seseorg yg baru memulakan pekerjaan ataupun pengkhususan yg baru tidak dpt melakukan skill dan jagarawat dgn baik serta tidak mematuhi standard prosedur yg ditetapkan bukan bermakna mereka tidak dapat melakukannya dengan baik sebelum ini. mungkin disebabkan beberapa faktor yg menyebabkan perkara sedemikian berlaku. Sebab itu pembelajaran yg berterusan serta pemantauan, bimbingan yang penuh berhemah beserta latihan sampingan amat diperlukan dalam merealisasikan anjakan paradigma supaya profession paramedik ini lebih bergerak jauh ke hadapan dan k peringkat yg lebih tinggi. Simulation Centre ini boleh menjadi reality dgn lebih cepat jika semua pelajar( terutamanya di IPTA), Staff2 Paramedik dan Juga Pensyarah Universiti di malaysia ini saling berganding bahu dan mewujudkan jalinan kerjasama dan ikatan yang kukuh.Sudah tiba masanya kita tidak melihat jururawat dan paramedik yg lain hanya pd peringkat diploma shj tetapi sepatutnya kita sudah mula mengorak langkah yg lebih jauh sekurang2 nya sebahagian besar paramedik mempunyai kelulusan ijazah sarjanamuda beserta dengan skill yg kompeten.. sekian dahulu prof.. wallahualam..

    ReplyDelete
  2. Salam, satu pandangan yang bernas. Saya harap satu hari pendekatan ini boleh kita adakan.
    Maaf lewat balas kerana untuk update blog ini saya pun agak sebuk dan kurang memberikan fokus sejak kebelakangan ini. JIka ingin saya bawakan ke LJM anda bolehlah email kapada saya zahrah7@yahoo.com untuk tindakan selanjutnya. Terima kasih

    ReplyDelete
  3. I was a victim of weak erection and premature ejaculation,for the
    past 4 years,and for this past 4 years my life was horrible,one day i saw a
    post of a man being cured by a Doctor, called Dr Imoloa,so i contact him
    and i get the cure from him,and my 4 years disaster and pains were like a
    dreams so if you have this problem of weak erection and premature
    ejaculation he also have cure for lupus disease, corneal ulcer, polio disease,
    Parkinson's disease, Alzheimer's disease, cystic fibrosis, epilepsy,joint pain,
    fetal alcohol spectrum, schizophrenia, lichen planus, cancer, diabetes, asthma syphilis, and many more... you can contact Dr Imoloa for help,Email drimolaherbalmademedicine@gmail.com / whatssapp +2347081986098.
    -

    ReplyDelete